مشهد میزبان «یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی» + ویدئو بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت شهید کامیاب در مشهد برگزار شد قیمت و زمان عمره ۱۴۰۳ مشخص شد؟ ثبت‌نام بیش از ۵۵ هزار زائر خراسانی برای پیاده‌روی اربعین (۸ مرداد ۱۴۰۳) مراسم اختتامیه مرحله استانی جشنواره ملی «فعالان دفاع‌ مقدس و مقاومت در فضای مجازی» در مشهد برگزار شد + فیلم دومین سوگواره مذهبی‌معنوی «نوای ارادت» در مشهد آغاز شد | مشارکت بیش از ۳ هزار نفر در نخستین سوگواره فروش ارز اربعین آغاز شد (۸ مرداد ۱۴۰۳) درباره فلسفه ساخت حرم و گنبد و بارگاه برای اهل‌بیت (ع) آمادگی آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات به زائران اربعین در داخل و خارج مرزها آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر سوغات مشهد با نمادسازی زیارت، هویت شهر را بازنمایی می‌کند آغاز‌به‌کار دومین مدرسه تابستانی «دارالعلم» با پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی (۶ مرداد ۱۴۰۳) ثبت نام هشتمین رویداد مجازی «بی نهایت» ویژه دهه هشتادی‌ها آغاز شد حسینی‌نژاد، قاری مشهدی، نفر سوم مسابقات قرآن روسیه شد تصویر کربلا در قلب مشهدالرضا(ع) | روایتی از تعزیه خوانی گروه نمایشی «حماسه اکبر» آیت الله اعرافی: حمایت ایران از غزه و فلسطین بر اساس تأکیدات قرآن کریم است کاهش مصرف برق حرم امام‌رضا(ع) برای کمک به پایداری شبکه برق  «حماسه اکبر» در عرصه میدان شهدای مشهد + فیلم
سرخط خبرها

دلدادگی مادران و کودکانشان در مراسم شیرخوارگان حسینی سالن شهدای وحدت مشهد (۲۲ تیر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۸۷۵۶
  • ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
دلدادگی مادران و کودکانشان در مراسم شیرخوارگان حسینی سالن شهدای وحدت مشهد (۲۲ تیر ۱۴۰۳)
مراسم شیرخوارگان حسینی در سالن شهدای وحدت مشهد در اولین جمعه محرم سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سوگواره شیرخوارگان حسینی آئینی معنوی است که یادآور مظلومیت حضرت علی‌اصغر (ع) است و همه ساله در روز جمعه اول محرم در سراسر کشور برگزار می‌شود.  

مراسم سوگواره شیرخوارگان حسینی در سالن شهدای وحدت شهرداری مشهد واقع در بوستان وحدت با حضور مادران حسینی نیز همزمان با ۸۵۰۰ نقطه در سراسر کشور و ۴۵ کشور جهان برگزار شد.  

مراسم با تلاوت قرآن و اجرای سرود ملی ایران و به رسم همه مشهدی‌ها با صلوات خاصه امام رضا (ع) شروع می‌شود.  

چند دختر که شال‌های سبز به سر دارند و پسر‌هایی که لباس مشکی به نشانه عزاداری پوشیده‌اند و گوشه‌ای از سالن نشسته‌اند بعد از دقایقی به روی سن می‌آیند. گروه سرود و تواشیح "ترنم ظهور" به اجرای چند سرود نمایشی می‌پردازند و دل‌ها را هوایی کربلا و چشم‌ها را مجذوب اجرای خود می‌کنند. این وسط کوچکتر‌ها که تا پیش از این طاقت یک جا نشستن نداشتند هم محو تماشای این گروه سرود می‌شوند.  

در سالن شهدای وحدت، مادرانی دیده می‌شوند که سربند‌های مزین‌شده به نام مبارک باب‌الحوائج شش‌ماهه کربلا، حضرت علی اصغر (ع)، را بر پیشانی دردانه‌های خود بسته‌ و با امام خود عهد و پیمان بسته‌اند تا فرزندان خود را نذر ظهور منجی عالم کنند.  

مادرانی که طاقت بی‌تابی فرزندان خود را برای برآورده‌شدن ساده‌ترین نیاز یعنی تشنگی ندارند و تا کودکشان گریه می‌کند، زمین و زمان را به هم می‌دوزند تا کودکشان آرام شود.  

یکی از مادران حاضر در این مراسم که کودکش به‌سختی به دنیا آمده و دو ماهی در بیمارستان بستری بوده، می‌گوید: ما با حضورمان فقط می‌توانیم ارادتمان را نشان دهیم واللا ذره‌ای از سختی و رنج امام را هم نمی‌توان تصور کرد که در صحرای کربلا و در مقابل طفلان تشنه‌اش چه کشیده‌اند.  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین زارعی هم در بخشی از این مراسم، خطاب به مادران می‌گوید: حادثه کربلا به‌واسطه روایتگری زنی به نام حضرت‌زینب(س) زنده مانده است و شما مادران با حضور خود نیز در این مسیر گام برداشته‌اید. اینکه در این مراسم با فرزندان کوچک خود حضور دارید و می‌خواهید آن‌ها را سرباز امام زمان‌(عج) تربیت کنید، کار بزرگی است.  

حالا مادران، با نوای مداح اهل‌بیت(ع)، سیدمجتبی حسینی، آماده شده‌اند تا نوای "لبیک یاحسین(ع)" را در سالن شهدای وحدت سردهند و صدایشان را به گوش جهان برسانند. اشک امان نمی‌دهد و چه بخشش و همتی بالاتر از اینکه مادری، فرزندش را که وجودش به وجود او گره خورده، نذر مسیر کربلا کند و آن را به سرمنزل ظهور برساند.  

مدیر فرهنگ‌سرای زیارت شهرداری مشهد درخصوص برگزاری این مراسم گفت: فرهنگ‌سرای زیارت که در بوستان وحدت قرار دارد، در راستای ترویج فرهنگ و ارزش و اهمیت زیارت اقدامات متعددی انجام می‌دهد که یکی از آن‌ها، تشکیل گروه‌های زیارت با عنوان "قرار زیارت" است.  

جواد نظافت افزود: همایش شیرخوارگان حسینی نیز به طور ویژه برای مخاطبان طرح «قرار زیارت» برنامه‌ریزی شده است و مادرانی که فرزند کمتر از یک سال داشتند، در این آیین معنوی حضور یافتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->